Spoluzobrazení – dá nafrak “českému linkbuildingu”?

Google léta proklamuje, jak se má dělat optimalizace webů správně a eticky. My v Onmeco jsme zastánci etického SEO od začátku. Díky nedokonalosti algoritmů Google však je v ČR neustále mnoho “linkbuilderů”, kteří doslova prasí tuny zpětných odkazů primárně z velmi nekvalitních a často účelově vytvořených webů. U těchto odkazů si hrají s anchor texty a podobně a vytrácí se kvalita na úkor chytračení.

Co s tím? Změny algoritmů v roce 2012 (Panda) začaly již s touto situací bojovat a mnoho webů je najednou u Google “zabanováno”. Jaký však bude další vývoj?

Zajímavou možnost naznačil Rand Fish (Anchor text may be replaced by co-occurence…) ve svém listopadovém “Whiteboard Friday”. Ve své podstatě jde o další krok v přiblížení analýzy obsahu tomu, jak přemýšlí člověk.

Dnes je počet kvalitních zpětných odkazů jedním z hlavních faktorů, proč má web dobré umístění ve vyhledávačích. Čím dál důležitější než počet je kvalita, definovaná kvalitou webu, ze kterého jde obsah, relevancí obsahu v rámci kterého se obsah vyskytuje, přesné znění textu odkazu a relevance na obsah stránky, na kterou odkazuje.

Vychytralí SEO linkbuildeři proto budují obsahové microsites a linkové farmy a bojují kvantinou proti kvalitě. Kromě optimalizace hodnocení kvality to z výsledků hledání vypadá, že Google začíná čím dál více pracovat s parametrem “spoluzobrazení”, jako obranou proti SEO spamu. O co jde?

Představte si web vytvořený SEO chytrolínem uměle pro získání návštěvnosti a prodeji reklamy a zpětných odkazů, např. autoservis-pneuservis.cz (reálně je to vypnutý web) a vedle něj web cimrmanovadilna.cz (CD), který bude neoptimalizovaný. Ve fyzickém světě však bude cimrmanovadilna.cz velký servis s tisíci klientů oproti virtuálnímu autoservis-pneuservis.cz (AS). Dnes se stává, že první z nich může ve výsledcích hledání dosáhnout rozumného výsledku.

Spoluzobrazení hodnotí, jak často se název webu (zde např. “Cimrmanova dílna”) objevuje v textech společně s klíčovými slovy relevantními pro daný segment. Například je spousta textů typu ” … v Cimrmanově dílně mi perfektně opravili přední sklo … Cimrmanova dílna je můj oblíbený servis … Cimrmanova dílna již 10 let nabízí opravy automobilů …”.

Díky tomuto hodnocení se Google vymaňuje z “technologického SEO spamu” a hodnotí relevantní obsah, ať už tvořený uživateli, nebo marketingovými odděleními.

Co z toho plyne? Nepodléhat chytrolínům zneužívajícím aktuálních chyb algoritmů a budovat optimalizaci webu korektně a dlouhodobě. A hlavně: obsah, obsah, obsah … na vašem webu i o vašem webu jinde.

This entry was posted in Blog. Bookmark the permalink.

Comments are closed.